söndag 20 december 2009

ödlorna är söta, men inte kackelackorna.

Igår såg vi flera stoora iguanödlor, dom är riktigt stora. Dom ödlor vi har hemma inomhus är jätte små och jätte söta. Iguarnorna är också söta men jätte stora. En del äter iguana men jag har inte testat det ännu men det ska smaka som kyckling ungefär.

Kackelackorna är inte söta alls. Dom gillar jag inte så mycket. Det är inget roligt när det springer omkring i kökslådorna. Men jag har vant mig vid dom nu och är inte rädd för dom. Alla har kackelackor men en del har så många så de måste döda flera stycken varje dag men vi har bara någon då och då som vi ser iallafall. Det finns ett medel som gör att man kan göra dem förstelnade och sen så dör dom för det är inte roligt att trampa på dom för då kommer det bara fler sen.

Det finns mycket hundar som springer omkring som ingen äger. Dom tycker jag synd om. Det är ofta som man ser att de blivit överkörda. Då blir man ledsen. Men det finns folk som åker omkring och jobbar med att ta hand om hundar som ingen äger, sen tar dom hand om dom och kollar om det finns någon som vill ha dom sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar