tisdag 1 december 2009

Har små ödlor som husdjur

Det finns massa små och lite större ödlor som springer ut och in i vårat hus. Vi har också haft några kackellackor som inte är lika söta. Mamma och pappa brukar försöka få ut dem med en burk för om man dödar dem så kommer det bara fler.

Jag läser holländska i skolan eftersom man pratar det här också, förutom papimento eller engelska.
I morgon ska vi på bio och se en holländsk film med skolan, den heter Sinterklaas en de werdwenen pakjesboot som betyder jultomten och den förlorade julklappsbåten. Jag förstår inte så mycket holländska men det ska ändå bli kul att gå på bio. På torsdag ska vi se på en julmusikal i skolan och på fredag kommer vi att ha en julfest i skolan då man leker en lek där man ska ta med sig en märkt sko och sen ska man leta upp sin sko. En jätte konstig lek som verkar vara jätte populär här:-S.

Vi kommer snart också att ha en julfest med några som vi känner här på ön, nere på en strand. Det kommer kännas jätte konstigt. Jag undrar om de har lucia här, men det tror jag. Jag kommer snart lägga upp bilder, jag (eller mamma och pappa) har tagit massor av kort på hur det ser ut här.

Hejdå från Pontus! :-D

3 kommentarer:

  1. Ödlor är inte dom läskiga!!

    Ebba Ö

    SvaraRadera
  2. Är det inte läskigt med kackelackor

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har du dåpt ödlorna till not i så fal vad?
    Vad har du för epost adress?
    Jag har flx.skiold@hotmail.com. För då kan vi skicka till varandra.
    //Felix

    SvaraRadera