söndag 7 februari 2010

Mjölkstuvade makaroner är gott:-D


Jag har ätit mjölkstuvade makaroner ikväll. Det är den godast rätt jag vet. Vet inte om jag tycker maten är så värst god här på Curacao. Godast är nog dom svenska rätterna som mamma gör här. Men jag har en favorit resturang som heter Snapper, den ligger jätte nära oss. Snapper är en fisk som man äter ofta här men det är Snappers hamburgare som jag gillar. Det är väldigt billigt med kött här så vi äter oxfilé flera gånger i veckan:-D.

Det har varit lite jobbiga dagar. För några dagar sedan körde någon in i min mammas bil när hon körde i en rondell. Mamma och den som körde in i henne fick sitta och prata med polisen jätte länge i en polisbuss och berätta vad som hänt så polisen kunde bestämma vems fel det var. Våran bil ser ganska trasig ut på ena sidan nu och det går inte att öppna ena dörren. Men nästan alla bilar är krockade här. Den går ändå att köra med. Men vi har en till bil så det är tur.

Dagen efter började det brinna i el centralen på våran gård. Gastuberna till gasspisen står där också så det var jätte läskigt. Det var folk som såg det och började ropa upp till vår altan att vi skulle springa ut för att det brann. Någon hade hunnit ringa brandkåren så brandbilen kom på en gång. Men det var jobbigt för vi hade inte ström eller internet på hela dagen. Elektrikerna höll på att fixa med det hela dagen. På kvällen när det var jätte svart ute fick vi ström igen.

Karnevalen har börjat idag på riktigt. Sen kommer den att hålla på till den 22 februari. Idag var det barnens parad. Vi kommer vara lediga nästa vecka för karnevalen är jätte viktig här. Jag vet inte om jag kommer att vara med i karnevalståget men jag har köpt varulvskläder och ansiktsfärjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar